Facebook, bu ayın sonunda kişilere ait statü özelliklerine bir yenisini
daha ekleyecek. Buna göre kişiler, eğer bu yeni özelliği kabul eder ve
kullanmaya başlarsa, bulundukları yer statü alanında otomatik olarak
görünecek. Bu uygulamayı iPhone, Blackberry gibi telefonlar aracılığıyla
kullanan kişiler, bulundukları yeri sosyal paylaşım sitelerinde
otomatik olarak arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Facebook'un uygulamasında
ise bu özellik tüm kullanıcılara açılıyor.
Facebook'un bu uygulamasına ileriki dönemde coğrafi hedefli pazarlama
özelliğinin de eklenmesi planlanıyor. Elbette bu düşüncenin temelinde
bir süredir Facebook'un ticari uygulamalara geçişi de büyük rol oynuyor.
PAZARLAMA aracına DÖNÜŞÜYOR
Hatta ünlü uluslararası restoran zinciri McDonald's çoktan uygulamaya
hazırlık yapmış bile. AdAge.com isimli internet sitesine göre
McDonald's, kendi restoranlarında müşterileri statüsünü güncellediği
zaman McDonald's'ta olduğu statüde görünecek.
Aslında uygulamayı çok uzun zamandır kullandırtan birçok sosyal paylaşım
platformu bulunuyor. Bunlardan en büyük dördü ise 3.5 milyon
kullanıcıyla Loopt, 2 milyon kullanıcıyla MyTown, 1 milyon kullanıcıyla
Foursquare ve 1 milyondan biraz daha az kullanıcıyla Gowalla.
Ayrıca Pepsi, Starbucks, Bravo ve MTV gibi firmalar da şubelerinde bu
türden uygulamaları sosyal network siteleriyle birlikte kullandıran
diğer firmalar.
HIRSIZLARA DİKKAT!
Öte yandan son dönemde sosyal paylaşım sitelerinde deşifre olan kişisel
bilgiler ve zaman zaman oluşan güvenlik açıkları nedeniyle özellikle
hukukçular cephesinden gelen uyarılarda da bir artış dikkat çekiyor.
Geçtiğimiz dönemde tatil için evini terkedenlerin soyulan evlerinin
sigorta şirketleri tarafından tazmin edilmediği haberleri gündeme
gelmişti. Halen bazı sigorta şirketlerinin bu tür sosyal paylaşım
sitelerini kullanan müşterilerine hırsızlık sigortalarında daha yüksek
prim ödemesi çıkarttığı bilgileri de geliyor
daha ekleyecek. Buna göre kişiler, eğer bu yeni özelliği kabul eder ve
kullanmaya başlarsa, bulundukları yer statü alanında otomatik olarak
görünecek. Bu uygulamayı iPhone, Blackberry gibi telefonlar aracılığıyla
kullanan kişiler, bulundukları yeri sosyal paylaşım sitelerinde
otomatik olarak arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Facebook'un uygulamasında
ise bu özellik tüm kullanıcılara açılıyor.
Facebook'un bu uygulamasına ileriki dönemde coğrafi hedefli pazarlama
özelliğinin de eklenmesi planlanıyor. Elbette bu düşüncenin temelinde
bir süredir Facebook'un ticari uygulamalara geçişi de büyük rol oynuyor.
PAZARLAMA aracına DÖNÜŞÜYOR
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Hatta ünlü uluslararası restoran zinciri McDonald's çoktan uygulamaya
hazırlık yapmış bile. AdAge.com isimli internet sitesine göre
McDonald's, kendi restoranlarında müşterileri statüsünü güncellediği
zaman McDonald's'ta olduğu statüde görünecek.
Aslında uygulamayı çok uzun zamandır kullandırtan birçok sosyal paylaşım
platformu bulunuyor. Bunlardan en büyük dördü ise 3.5 milyon
kullanıcıyla Loopt, 2 milyon kullanıcıyla MyTown, 1 milyon kullanıcıyla
Foursquare ve 1 milyondan biraz daha az kullanıcıyla Gowalla.
Ayrıca Pepsi, Starbucks, Bravo ve MTV gibi firmalar da şubelerinde bu
türden uygulamaları sosyal network siteleriyle birlikte kullandıran
diğer firmalar.
HIRSIZLARA DİKKAT!
Öte yandan son dönemde sosyal paylaşım sitelerinde deşifre olan kişisel
bilgiler ve zaman zaman oluşan güvenlik açıkları nedeniyle özellikle
hukukçular cephesinden gelen uyarılarda da bir artış dikkat çekiyor.
Geçtiğimiz dönemde tatil için evini terkedenlerin soyulan evlerinin
sigorta şirketleri tarafından tazmin edilmediği haberleri gündeme
gelmişti. Halen bazı sigorta şirketlerinin bu tür sosyal paylaşım
sitelerini kullanan müşterilerine hırsızlık sigortalarında daha yüksek
prim ödemesi çıkarttığı bilgileri de geliyor