Küresel krize rağmen 2009 yılında üretim, satış ve ihracat rakamlarını artıran Tofaş, finansal sonuçlarıyla da Fiat dünyasında en ön sıraya geçti. 2009 yılı net kârı yüzde 105 artışla 360 milyon TL’ye ulaşan Tofaş, Fiat’ın dünyada ‘kârını en fazla artıran şirketi’ oldu. Tofaş CEO’su Ali Pandır, 2010 yılında kendi rekorlarını kıracaklarını söyledi.
TÜRK otomotiv sektörünün öncü üretici kuruluşları arasında yer alan Tofaş, pazar lideri olarak tamamladığı 2009 yılında net kârını da yüzde 105 artırarak İtalyan Fiat’ın ‘dünyada kârını en fazla artıran’ şirketi oldu. Tüm dünyada otomotiv markalarının iflasın eşiğine geldiği, satışların büyük ölçüde düştüğü kriz yolu olan 2009’da Tofaş’ın net kârı yüzde 105 artarak 360 milyon TL’ye ulaştı. Toplam satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 6.3 arttıran Tofaş, 5.1 milyar TL’lik toplam ciroya ulaşırken, vergi öncesi kârı ise yüzde 23’lük artışla 270 milyon TL’ye yükseldi.
Adeta patlama yaptık
Dün 2009 yılına ait finansal raporlarını açıklayan Tofaş CEO’su Ali Pandır, tüm dünyada ve Türkiye’de birçok şirketin satışlarının ve kârlılıklarının azaldığı dönemde böylesi finansal sonuçlara imza atmanın önemine dikkat çekti. 2009 yılında Fiat’ın dünyadaki en kaliteli üretim yapan tesisi seçildiklerini ve WCM alanında “Gümüş” seviye aldıklarını hatırlatan Pandır, şunları söyledi: “2009 yılında ayrıca 3 milyonuncu aracın banttan indirmenin gurururu yaşadık. Yatırım anlamında ise krize rağmen 2009 yılında hız kesmedik ve 225 Milyon Euro tutarında yatırım yaptık. Böylece son 4 yılda 1 milyar Euro’yu aşan toplam yatırım yatırım yaparak sektörel anlamda gücümüzü bir kez daha kanıtladı. Hem ekonomik durgunluğa rağmen yatırımları durdurmayarak hem de Ar-Ge teşviklerinin de etkisiyle net kârımızı yüzde 105 arttırarak adeta bir patlama yaparak, 360 Milyon TL net kâr elde ettik.”
2010 için umutluyuz
Kısa süre önce satışa sunulan yeni Fiat Doblo sayesinde 2010 yılına daha umutlu baktıklarını dile getiren Pandır, şu açıklamayı yaptı: “Tofaş olarak sadece Fiat markamızla 2010 yılında binek ve hafif ticari yaklaşık 70 bin adet civarında bir satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. İhracat anlamında ise 220 bin adete yakın bir sonuçla kapatmayı ve Tofaş’ın kendi rekorunu kırmasını arzuluyoruz. 2010 yılında ise 130 Milyon Euro’dan fazla yatırım yapmak bir diğer hedefimizdir.”
İhracatın yüzde 27’si bizden
TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, bu başarılarla birlikte 2009 yılında ihracatta hem bir basamak yükselerek 2’ncilik koltuğuna oturduklarını hem de Türk otomotiv ihracatının tek başına yaklaşık yüzde 27’sini gerçekleştirdiklerini söyledi. 2009’da 168 bin 353 adetlik ihracatla ekonomik durgunluk döneminde göz kamaştıran bir performans sergilediklerini kaydeden Pandır, “Tofaş, özellikle son çeyrekte önemli bir ihracat atılımı gerçekleştirirek 52 bin adetten fazla aracı yabancı pazarlara gönderdi” dedi.
8 yıl sonra lider oldu yüzde 90 yerli araç sattı
TÜRKİYE’de toplam pazarın 2009 yıllık büyümesi yüzde 12.4 olurken, Tofaş bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 40 artırdı. Fiat markasıyla Türkiye’de 85 bin adete yaklaşan binek ve hafif ticari araç satışıyla 8 yıl aradan sonra liderliği devralan Tofaş, 2009 sonunda toplam satışının 76 bin 564 adetini yani satışlarının yaklaşık olarak yüzde 90’ını Bursa’daki fabrikasında üretttiği modellerle
TÜRK otomotiv sektörünün öncü üretici kuruluşları arasında yer alan Tofaş, pazar lideri olarak tamamladığı 2009 yılında net kârını da yüzde 105 artırarak İtalyan Fiat’ın ‘dünyada kârını en fazla artıran’ şirketi oldu. Tüm dünyada otomotiv markalarının iflasın eşiğine geldiği, satışların büyük ölçüde düştüğü kriz yolu olan 2009’da Tofaş’ın net kârı yüzde 105 artarak 360 milyon TL’ye ulaştı. Toplam satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 6.3 arttıran Tofaş, 5.1 milyar TL’lik toplam ciroya ulaşırken, vergi öncesi kârı ise yüzde 23’lük artışla 270 milyon TL’ye yükseldi.
Adeta patlama yaptık
Dün 2009 yılına ait finansal raporlarını açıklayan Tofaş CEO’su Ali Pandır, tüm dünyada ve Türkiye’de birçok şirketin satışlarının ve kârlılıklarının azaldığı dönemde böylesi finansal sonuçlara imza atmanın önemine dikkat çekti. 2009 yılında Fiat’ın dünyadaki en kaliteli üretim yapan tesisi seçildiklerini ve WCM alanında “Gümüş” seviye aldıklarını hatırlatan Pandır, şunları söyledi: “2009 yılında ayrıca 3 milyonuncu aracın banttan indirmenin gurururu yaşadık. Yatırım anlamında ise krize rağmen 2009 yılında hız kesmedik ve 225 Milyon Euro tutarında yatırım yaptık. Böylece son 4 yılda 1 milyar Euro’yu aşan toplam yatırım yatırım yaparak sektörel anlamda gücümüzü bir kez daha kanıtladı. Hem ekonomik durgunluğa rağmen yatırımları durdurmayarak hem de Ar-Ge teşviklerinin de etkisiyle net kârımızı yüzde 105 arttırarak adeta bir patlama yaparak, 360 Milyon TL net kâr elde ettik.”
2010 için umutluyuz
Kısa süre önce satışa sunulan yeni Fiat Doblo sayesinde 2010 yılına daha umutlu baktıklarını dile getiren Pandır, şu açıklamayı yaptı: “Tofaş olarak sadece Fiat markamızla 2010 yılında binek ve hafif ticari yaklaşık 70 bin adet civarında bir satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. İhracat anlamında ise 220 bin adete yakın bir sonuçla kapatmayı ve Tofaş’ın kendi rekorunu kırmasını arzuluyoruz. 2010 yılında ise 130 Milyon Euro’dan fazla yatırım yapmak bir diğer hedefimizdir.”
İhracatın yüzde 27’si bizden
TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, bu başarılarla birlikte 2009 yılında ihracatta hem bir basamak yükselerek 2’ncilik koltuğuna oturduklarını hem de Türk otomotiv ihracatının tek başına yaklaşık yüzde 27’sini gerçekleştirdiklerini söyledi. 2009’da 168 bin 353 adetlik ihracatla ekonomik durgunluk döneminde göz kamaştıran bir performans sergilediklerini kaydeden Pandır, “Tofaş, özellikle son çeyrekte önemli bir ihracat atılımı gerçekleştirirek 52 bin adetten fazla aracı yabancı pazarlara gönderdi” dedi.
8 yıl sonra lider oldu yüzde 90 yerli araç sattı
TÜRKİYE’de toplam pazarın 2009 yıllık büyümesi yüzde 12.4 olurken, Tofaş bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 40 artırdı. Fiat markasıyla Türkiye’de 85 bin adete yaklaşan binek ve hafif ticari araç satışıyla 8 yıl aradan sonra liderliği devralan Tofaş, 2009 sonunda toplam satışının 76 bin 564 adetini yani satışlarının yaklaşık olarak yüzde 90’ını Bursa’daki fabrikasında üretttiği modellerle