Kompakt serideki dijital fotoğraf makinelerinde uzaktaki kareleri görüntülemek için kullanılan “zum” alanında büyük rekabet başlıyor. Nikon 24 aşamalı zum ile yarışta başı çekiyor
Kriz dönemine hızlı giriş yapan dijital fotoğraf makinesinin önde gelen oyuncuları 2009’un ikinci yarısında global yavaşlamaya ayak uydururken, 2010’da hızlı çıkış için [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ağırlıklı yeni modellerle tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Piyasada en çok satan kategori olan ‘kompakt’ seriye yüklenmeyi hedefleyen üreticilerin megapiksel, flaş, görüntü kalitesi alanındaki rekabeti şimdi de “zum” olarak bilinen “yakınlaştırma” dalına kaymış durumda. Böylece daha çok profesyonel makinelerde kullanılan bir özellik daha giriş seviyesine inmiş oluyor. Firmaların yeni modellere eklediği bir diğer kategorisi ise yüksek tanımlı video çekimi için kullanılan HD teknolojisi.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ile Nikon başı çekiyor
Geleneksel olarak 3 aşamalı zumla gelen bu makineler şimdilerde 5-8 ortalamasını yakaladı. Piyasaya çıkmaya hazırlanan iki yeni model ise bu rakamı önce 14x zum’a (Canon Powershot SX210s) ardından da 24x zum (Nikon Coolpix P100) seviyesine taşımaya hazırlanıyor. Dijital kamera endüstrisinin iki ana oyuncusunun zum alanındaki yarışına başta [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Olympus olmak üzere diğer üreticilerin de yakın zamanda katılması bekleniyor. Bunun yanı sıra [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu kategoride 15x zum destekli WB serisiyle yer alıyor.
Dijital fotoğraf makinesi üreticilerinin basit özelliklere sahip olan hafif ve ucuz modelleriyle (kompakt seri) son yıllarda piyasada fırtına gibi esmesi bu alandaki penetrasyonun yüzde 80’lerin üzerine çıkmasına yol açtı. Bu rakam araştırma şirketi IDC’nin verilerine dayanıyor.
6 milyar dolarlık pazar
Şirket 2010’da 35 milyon dijital fotoğraf makinesi satılmasını öngörürken pazarın hacminin 6.6 milyar doları bulacağını bildiriyor. 2009 rakamları 6 milyar dolarla bu seviyelerin oldukça altında kapandı. 2008’de ise bu alanda zirve görülmüş ve 40.4 milyon adetlik satış rakamı yakalanmış, pazarın hacmi 7.9 milyar dolara ulaştı.
Şirketin 2010 öngörüsüne adet bazında bakıldığında penetrasyon seviyesinin yükselmesi, ciro bazında değerlendirildiğinde de ortama fiyatların aşağı inmesinin etkili olduğu görülüyor. 2009’da kompakt seride ortalama makine fiyatları 157 dolar seviyesindeydi. Bu yıl bu rakamda 154 dolarlarla büyük iniş beklenmiyor.
ZUM NEDİR?
- Dijital fotoğraf makinelerinde optik zum ve dijital zum olmak üzere iki ayrı teknoloji kullanılıyor.
- Burada önemli olan “optik zum” seviyesi. Çünkü optik zum objektifin hareket etmesiyle yakınlaştırma-uzaklaştırma fonksiyonlarının yapılmasına aracılık ediyor.
- Dijital zum ise çekilecek olan görüntüyü yakınlaştırırken megapiksel seviyesinin dolayısıyla çekim kalitesinin düşmesine yol açıyor.
- Çekilen bir fotoğraf bilgisayarda yakınlaştırıldığında görüntü kalitesi nasıl ki azalıyor- pikseller dağılıyor, dijital zum fonksiyonunu da buna benzetmek mümkün. Bu yüzden dijital fotoğraf makinesi alırken optik zum seviyesine bakmak gerekiyor.
Kriz dönemine hızlı giriş yapan dijital fotoğraf makinesinin önde gelen oyuncuları 2009’un ikinci yarısında global yavaşlamaya ayak uydururken, 2010’da hızlı çıkış için [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ağırlıklı yeni modellerle tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Piyasada en çok satan kategori olan ‘kompakt’ seriye yüklenmeyi hedefleyen üreticilerin megapiksel, flaş, görüntü kalitesi alanındaki rekabeti şimdi de “zum” olarak bilinen “yakınlaştırma” dalına kaymış durumda. Böylece daha çok profesyonel makinelerde kullanılan bir özellik daha giriş seviyesine inmiş oluyor. Firmaların yeni modellere eklediği bir diğer kategorisi ise yüksek tanımlı video çekimi için kullanılan HD teknolojisi.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ile Nikon başı çekiyor
Geleneksel olarak 3 aşamalı zumla gelen bu makineler şimdilerde 5-8 ortalamasını yakaladı. Piyasaya çıkmaya hazırlanan iki yeni model ise bu rakamı önce 14x zum’a (Canon Powershot SX210s) ardından da 24x zum (Nikon Coolpix P100) seviyesine taşımaya hazırlanıyor. Dijital kamera endüstrisinin iki ana oyuncusunun zum alanındaki yarışına başta [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Olympus olmak üzere diğer üreticilerin de yakın zamanda katılması bekleniyor. Bunun yanı sıra [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu kategoride 15x zum destekli WB serisiyle yer alıyor.
Dijital fotoğraf makinesi üreticilerinin basit özelliklere sahip olan hafif ve ucuz modelleriyle (kompakt seri) son yıllarda piyasada fırtına gibi esmesi bu alandaki penetrasyonun yüzde 80’lerin üzerine çıkmasına yol açtı. Bu rakam araştırma şirketi IDC’nin verilerine dayanıyor.
6 milyar dolarlık pazar
Şirket 2010’da 35 milyon dijital fotoğraf makinesi satılmasını öngörürken pazarın hacminin 6.6 milyar doları bulacağını bildiriyor. 2009 rakamları 6 milyar dolarla bu seviyelerin oldukça altında kapandı. 2008’de ise bu alanda zirve görülmüş ve 40.4 milyon adetlik satış rakamı yakalanmış, pazarın hacmi 7.9 milyar dolara ulaştı.
Şirketin 2010 öngörüsüne adet bazında bakıldığında penetrasyon seviyesinin yükselmesi, ciro bazında değerlendirildiğinde de ortama fiyatların aşağı inmesinin etkili olduğu görülüyor. 2009’da kompakt seride ortalama makine fiyatları 157 dolar seviyesindeydi. Bu yıl bu rakamda 154 dolarlarla büyük iniş beklenmiyor.
ZUM NEDİR?
- Dijital fotoğraf makinelerinde optik zum ve dijital zum olmak üzere iki ayrı teknoloji kullanılıyor.
- Burada önemli olan “optik zum” seviyesi. Çünkü optik zum objektifin hareket etmesiyle yakınlaştırma-uzaklaştırma fonksiyonlarının yapılmasına aracılık ediyor.
- Dijital zum ise çekilecek olan görüntüyü yakınlaştırırken megapiksel seviyesinin dolayısıyla çekim kalitesinin düşmesine yol açıyor.
- Çekilen bir fotoğraf bilgisayarda yakınlaştırıldığında görüntü kalitesi nasıl ki azalıyor- pikseller dağılıyor, dijital zum fonksiyonunu da buna benzetmek mümkün. Bu yüzden dijital fotoğraf makinesi alırken optik zum seviyesine bakmak gerekiyor.